juhtimine

Tõhus juht

Picture of Tõhus juht
Autor: Mark Horstman Ilmumisaeg: 20.10.2017 Lehekülgi: 208 Kirjastus: Äripäev AS Raamatuklubi: Äripäeva raamatuklubi

Amazoni 2016. aasta parima äri- ja juhtimisraamatu nominent.

Tegu on ülipraktilise käsiraamatuga, mis annab iga juhtimistasandi jaoks vajalikke näpunäiteid. Raamatu autor on maailmas enim kuulatud äritaskuhäälingu ja koolitusettevõtte Manger Tools juht, kes on selle raamatu tarvis destilleerinud oma 25aastase ärikoolitaja kogemuse selgeteks ja tõhusateks sammudeks.

Tõhus juht on see, kes saavutab häid tulemusi ja hoiab oma inimesi. Juht ei tohi juhirolli võtmist vältida, ta ei saa olla oma alluvatele sõber ega meeskonnas teistega võrdne liige. Aga kuidas jõuda selleni, et teie meeskond annaks oma maksimumi ja oleks seejuures rahul? Palju on räägitud, et hea juht annab alluvatele rohkesti tagasisidet ja oskab tööd delegeerida. Kuidas aga anda tagasisidet nii, et see ei nörritaks, vaid õhutaks paremini tegutsema? Mida teha, kui tahate tööd delegeerida, aga alluv ütleb, et tal pole aega lisatööd võtta?

Kõigile neile küsimustele annab Mark Horstmani raamat konkreetsed ja praktikas palju kordi läbi proovitud lahendused. Tema neli peamist soovitust on: õppige oma inimesi tundma, rääkige töö tulemuslikkusest, nõudke rohkem ja suunake tööd allapoole. Juhtnöörid, kuidas seda täpselt teha, leiab raamatust.

Enamik juhtimisraamatuid on kirjutatud pigem suurte firmade kõrgema tasandi juhtidele, kuid see on nimelt suunatud iga tasandi juhtidele – selles antakse kätte juhi käitumise kondikava, mida saab kujundada iga meeskonna vajadustele vastavaks.

Tellimine


Failid
Sisukord

Sissejuhatus. Kellele see raamat on mõeldud, millest see räägib ja miks?          11
Firmast Manager Tools       14
Märkus andmete kohta      15
Märkus soo kohta              16

    1. Mida tähendab tõhus juht? 17
      Teie esimene kohustus juhina on saavutada tulemusi 18
      Teie teine kohustus juhina on hoida oma inimesi       20
      Tõhus juht on see, kes saavutab tulemusi ja hoiab oma inimesi             20
    2. Neli määrava tähtsusega käitumist 23
      Esimene määrava tähtsusega käitumine: õppige oma inimesi tundma 24
      Teine määrava tähtsusega käitumine: rääkige töö tulemuslikkusest       33
      Kolmas määrava tähtsusega käitumine: nõudke rohkem         36
      Neljas määrava tähtsusega käitumine: suunake tööd allapoole              38
    3. Õpetatavad ja jätkusuutlikud meetodid 41
    4. Tundke oma inimesi – neljasilmakoosolekud 53
      Ajakavas paika pandud 53
      Iga nädal               59
      30minutiline koosolek        63
      Iga alluvaga          65
      Juht teeb märkmeid           67
      Kus neljasilmakoosolekuid pidada?               71
    5. Neljasilmakoosolekute kohta esitatavad tavalised küsimused ja vastuväited 75
      Vastuseisu kõige tavalisemad vormid  75
      Liiga palju või liiga vähe rääkimine 87
      Vastuseis märkmete tegemisele       96
      Kas neljasilmakoosolekuid saab pidada ka telefoni teel?          98
      Kas ma võin oma alluvatega sõber olla?       103
      Kas ma projektijuhina võin neljasilmakoosolekuid teha?         111
    6. Kuidas neljasilmakoosolekutega alustada 117
      Valige kalendris aeg  117
      Saatke e-kirja teel neljasilmakoosoleku kutse             118
      Jätke ruumi võimalikeks lähitulevikus toimuvateks muutusteks              119
      Tutvustage neljasilmakoosolekute eesmärki, põhireegleid ja päevakorda üldkoosolekul                 119
      Vastake küsimustele           120
      Ärge võtke 12 nädala jooksul muid uuendusi käsile  120
      Ärge kiirustage tagasisidet andma! 120
      Ärge kiirustage negatiivset tagasisidet andma             121
    7. Rääkige töö tulemuslikkusest – tagasiside 123
      Soosige edaspidist tõhusat käitumist 128
      Millal peaksin tagasisidet andma?   141
    8. Tagasiside kohta esitatavad tavalised küsimused ja vastuväited 147
      Kuidas see kõlab? 147
      Viimane lihv: süsteemne tagasiside               153
    9. Kuidas alustada tagasiside andmist 161
      Teatage oma kavatsusest personali nädalakoosolekul 161
      Lisage ajakavasse 30 minutit teavitamiseks 162
      Kasutage meie materjale    162
      Tutvustage tagasiside eesmärki       162
      Tutvustage üksipulgi kõiki tagasisidemudeli samme  163
      Andke kaheksa nädalat ainult positiivset tagasisidet  163
      Lisage negatiivne tagasiside kaheksa nädala pärast    164
      Jääge võimalikult positiivseks          165
    10. Nõudke rohkem – juhendamine 167
      Esimene samm: seadke üheskoos eesmärk 169
      Teine samm: leidke üheskoos ajurünnaku käigus ressursid    172
      Kolmas samm: looge üheskoos plaan             174
      Neljas samm: alluv tegutseb plaani järgi ja annab aru               180
    11. Kuidas alustada juhendamist 183
    12. Lükake tööd allapoole – delegeerimine 185
      Miks on delegeerimine hea lahendus – delegeerimise kaskaad  187
      Kuidas delegeerida – Manager Toolsi delegeerimise mudel    193
    13. Delegeerimise kohta esitatavad tavalised küsimused ja vastuväited 199
      Mida te peaksite delegeerima? 199
      Mis siis, kui alluv vastab delegeerimispalvetele kogu aeg eitavalt?         200
    14. Kuidas delegeerimist alustada 203

Järelsõna                           205

Arvustused
Veiko  Valkiainen
Veiko Valkiainen
Juhtimiskvaliteedi arendaja, taskuhäälingu „Juhtimiskvaliteet on konkurentsieelis“ eestvedaja

Edu peitub suhetes – tõhusa juhi neli igapäevast juhtimispraktikat
Tegevjuhi ja juhtimiskvaliteedi arendajana olen täheldanud, et mida tugevam oma valdkonna asjatundja juht ise on, seda enam peab ta keskenduma inimsuhete arendamise oskustele, mida juhtimistudengitele koolipingis kahjuks ei õpetata.


Mulle on Mark Horstman tuttav oma ülimenuka taskuhäälingu Manager Tools eestvedaja ja kaas­autorina. Nüüd on tema tosin aastat väl­danud ja ligi 1000 saatest koosneva taskuhäälingu palad jõudnud ka juhtimisraamatu „Tõhus juht“ kaante vahele.

Mark Horstmani raamatu põhisõnum on, et juhi töö tulemuslikkus oleneb 40% ulatuses sellest, kui hea on tema suhe oma meeskonna liikmetega. Teisisõnu, juhtimisedukus oleneb eelkõige juhi ja tema mees­konna suhete kvaliteedist. Autor väidab veelgi konkreetsemalt, et juht, kes tunneb oma meeskonnaliikmeid ühe standardhälbe jagu paremini kui keskmine juht, saavutab tulemused, mis on kahe standardhälbe võrra paremad kui keskmise juhi tulemused. Suhetes peitub edu.

Majanduslik edu oleneb väga palju meeskonna suhete kvaliteedist. Üldiselt ei mõelda inimsuhete majanduslikule mõõtmele, sest suhtekvaliteedi mõiste seostub pigem eraelu suhetega ning sellele äritegevuse kontekstis liiga palju keskenduda justkui poleks paslik. Mark Horstman väidab aga, et ette­võtte majanduslik edu oleneb paljuski just meeskonna suhete kvaliteedist. Suur usaldus ärisuhetes mõjutab meeskonna käekäiku kahtepidi: ühelt poolt suurendavad usalduslikud suhted meeskonna tegutsemiskiirust ja teiselt poolt vähendavad tegevuskulusid.

Mark Horstmani juhitööle lähenemine on ülipraktine. Ta keskendub sellele, mille eest juht tegelikult palka saab. Ülikoolis õpitud juhtimisteooriad on väärtuslikud strateegilisel juhtimis­tasandil, kuid raamatus esitatud praktilised käitumisjuhised annavad juhile kindlustunde, kuidas tagada igapäevases tööelus edukas juhtimine. Autor on kaante vahele pannud hulga kohe rakendatavaid nõuandeid ja juhi päriselust võetud näiteid. Tõhusa juhi neli peamist käitumistööriista – tundke oma inimesi, suunake tööd allapoole, olge nõudlik ja rääkige töö tulemuslikkusest – on olemuselt lihtsad ja kergesti omandatavad. Raamatu juhendite ja näpunäidete abil on võimalik samm-sammult kohe oma juhtimiskvaliteeti parandama hakata.

Kui uskuda selle raamatu põhiteesi, et ettevõtte peamine konkurentsieelis seisneb meeskonnasuhete hoidmises ja arendamises, siis on suhtekvaliteedi kasvatamine igapäevases juhtimistöös ülekaalukalt kõige tähtsam osa, millele juht peab tulemuste parandamiseks tähelepanu pöörama. Kuidas ja mida selleks iga päev teha – sellest kogu raamat räägibki. Lugege ikka. Soovitan.

Loe edasi >
Taavi  Veskimägi
Taavi Veskimägi
Elering ASi juhatuse esimees

Juhtimine pole valitutele, hea juhtimine on omandatav
Töö võib muutuda. Juhile pandavad ootused ei muutu. Juhi mõõdupuu on tulemus. Raamat „Tõhus juht“ pakub tööriistakasti soovitud tulemuste saavutamiseks. Mark Horstmani tööriistakasti kasutades suudab meist igaüks teha õigeid asju õigesti ja saavutada tulemusi. Ning mitte ühe korra, juhuslikult, vaid järjepidevalt edu korrates.

Ärge arvake, et inimesed teevad tööd organisatsiooni eesmärkidest lähtudes, nad töötavad omaenda, egoistlikke eesmärke silmas pidades. Seepärast on juhi esmane ülesanne suuta mõista, miks inimesed hommikul tööle tulevad ja mis hoiab neil sära silmas. Raamatus kirjeldatud meetodeid kasutades saate te selle teada.

Hea juhtimine algab mõistmisest, et juhi tegelik töö ongi juhtimine. Mina võtan selles raamatus pakutud mõttemudeli kokku sõnadega: juht ei saavuta tulemusi mitte teiste kaudu, vaid koos teistega. Juhtimine ei seisne selles, mida sina teed. Juhtimine seisneb selles, mille tegemise sa teiste jaoks võimalikuks ja atraktiivseks muudad. Selleks räägi oma inimestega. Usalda neid. Ja mis kõige olulisem, kuula, mida nemad räägivad. Me tunneme juhtidena kohustust ise liiga palju rääkida ja võtame liiga vähe aega aktiivselt kuulata. Raamatus pakutud neljasilmakoosolekute formaat, kus juht esmalt alati kuulab kolleegi ja teeb märkmeid, on hea praktiline käitumisjoonis kuulata enam. Märkmete tegemine näitab, et juht on kohal ja kuulab aktiivselt.

Kehv juhtimiskvaliteet jääb ettevõtte kasvule jalgu. Ärge kartke raamatus välja pakutut kohandada oma organisatsiooni eripäradest lähtudes. Juhtimine pole ette antud valemite mõttevaba rakendamine, ja mis tahes meetodite kasutamine konkreetset organisatsiooni konteksti arvestamata on rumalus.

Õhutan Eesti keskmise ja väikese suurusega ettevõtete tippjuhte seda raamatut läbi töötama ja rakendama. Just seal on juhtimiskvaliteediga ja selle aluseks oleva juhtimisfilosoofia ning käitumismudelitega kõige enam probleeme ning see takistab nende ettevõtete kasvu. Ja see ei ole ainult nende ettevõtete tragöödia, vaid selle taga on kinni kogu meie ühiskonna heaolu kasv. Selle raamatu lugemine aitab meil seda ületada ja Eesti organisatsioonide juhtimiskvaliteeti parandada.

Loe edasi >
Raamatuklubi info

Äripäeva raamatuklubi

on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja, mis avaldab maailma parimaid psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Klubi on tegutsenud juba 15 aastat ja pikaajalisele kogemusele tuginedes tehakse maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolikas valik. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega. Raamatuklubi liikmena hoiate end kursis maailma parimate juhtimisteooriatega, õpite edukate ettevõtete kogemustest ning teate, kuidas rakendada neuroteaduse ja psühholoogia uusi avastusi edu ja õnne vankri ette.

• Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatu 21% soodsamalt.
• Raamatu saadame Omniva pakiautomaati tasuta, võimalik on kasutada ka kullerteenust.
• Raamatud saab tellida ka e-raamatuna.
• Klubiraamatu eest saate mugavalt tasuda e-arve püsimakse või arvega.
• Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadetakse iga kuu (v.a juulis) üks uus raamat. Raamatu ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

LIITU KLUBIGA