Hüva enesetunde efekt

Kuidas väikeste asjade kaudu muuta suuri ja end sealjuures hästi tunda
Hüva enesetunde efekt pilt
Autor: Robyn Conley Downs Lehekülgi: 176 Ilmumisaeg: 17.08.2021 Kirjastus: Äripäev

Pidev pingutamine, võrdlemine, võitlemine, alustamine ja katkestamine – need truud „sõbrad“, mis meil tüütu une kombel tihti kannul tatsuvad. Alati saab ju teha rohkem, olla rohkem, omada rohkem. Lendad aga jõuga peale ning rapsid teha kõike korraga.

Suhtumine „võta suurelt ette“ võib viia küll fantastiliste tulemusteni, kuid seda vaid korraks. Stress, läbipõlemine ja meeleheide on aga garanteetritud ka juhul, kui oodatud tulemust ei tule. Ruineeriv, kas pole!?

Aju toimimisele, otsuste langetamisele, harjumuste ja käitumise kujundamisele spetsialiseerunud Robyn Conley Downs väidab, et elada saab ka teisiti. Ta on oma isiklike läbielamiste ning teadusuuringute põhjal kokku pannud positiivsel psühholoogial, inimarengul, teadvelolekul ja neuroteadusel põhineva paketi, mis võtab sihikule need igapäevased harjumused ning rutiinid, mis meid tegelikult ei teeni.  

Kuigi tegemist on jõuliste muutusteni viiva käsitlusega, mille najal end seni stressirohkest päevast ilma ühegi kriimuta läbi navigeerida, on protsess ise kõike muud kui äärmuslik. Erakordselt praktiline, tervemõistuslik ja läbinisti tõhus, on see loodud andma tulemusi päriselus mitte paberil, ilma et see tooks kaasa põhjendamatuid kannatusi ning loobumisi.

Downsi mõtteviisi ja meetodi sünergiliselt toimiv kombinatsioon viib sind uute jätkusuutlike harjumuste, paremate valikute, püsivate tulemuste ning sind igal hetkel saatva hea enesetundeni.

 

"See raamat toob ellu lihtsust, selgust ja mõnu teadmisest, et sa ei peagi kogu aeg pingutama.

Robyn Conley Downs kirjeldab veenvalt, kuidas perfektsionismile suunatud mõtteviis loob kasu asemel tohutut kahju, imedes välja rõõmu peaaegu kõigest, mida teeme. Pingutamisele ja täiuseihalusele vastukaaluks pakub autor teadusuuringutele tuginedes välja HÜVA meetodi: lihtsa mõtteviisi ja harjumuste süsteemi, mis viib iga päev pisikesi samme tehes parema enesetundeni.

Vaimse tervise spetsialistina võin öelda, et oma mõttevigadest teadlikuks saamine ja uute mõttemustrite harjutamine on üks elumuutvamaid samme, mida oma vaimse heaolu jaoks teha. „Hüva enesetunde efekti“ lugemine pakub rahu, rõõmu ja kergust."

Monika Rand
Tallinna Vaimse Tervise Keskus

Tellimine


Failid
Sisukord

Sissejuhatus 9

 

Mõtteviis 31

Muudad aju, muudad elu 33

Pingutamisele suunatud mõtteviis 43

Hüvale enesetundele suunatud mõtteviis 63

 

Meetod 91

HÜVA meetod 93

Halda eesmärke 103

Ürita kauem vastu pidada 117

Vaja on vaid rahuldavat 131

Alanda otsuste hulka 141

 

Elu 157

Elu hüva enesetundega 159

Hüva enesetunde väljakutse 165

 

Tänusõnad 172

Autorist 175

Vaata ka neid