Paanikahood. Käsiraamat

Üksikasjalik tegevuskava paanika seljatamiseks

Paanikahood. Käsiraamat
David Carbonell
Lehekülgi: 328
Ilmub: 20.11.2023
Kirjastus: Äripäev

Ehkki paanikahoogude all kannatab väga suur hulk inimesi, võib teile tunduda, et olete oma murega üksi. See on aga tõest kaugel. Kui teil esineb kroonilisi paanikahooge, foobiaid või ärevust või kui soovite aidata oma lähedast, võite sellest raamatust leida abi ja tuge. Vastupidiselt levinud arvamusele on paanikahood ravitavad ning neist on võimalik vabaneda – enamasti ilma ravimite abita. Tihti kipuvad käsiraamatud olema liiga akadeemilise sõnakasutusega ja keskenduvad probleemi teoreetilisele tasandile, selle asemel et pakkuda praktilisi näpunäiteid ja õpetada konkreetse seisundiga toime tulema. Dr Carbonelli käsiraamatu täiendatud väljaanne tugineb kõige uuematele ja usaldusväärsematele teaduslikele meetoditele, mida kasutatakse ärevushäirete, depressiooni ja obsessiiv-kompulsiivsete häirete ravis.

Paanikahood mängivad meie peal trikke, pannes meid hirmust või alandusest loobuma tegevustest, mis meile varem rõõmu pakkusid. Mis veel hullem, need nn paanikatrikid panevad meid toimima nii, et probleem üha süveneb, selle asemel et pöörduda paremuse poole. Raamat keskendubki sellele, kuidas taolisi paanikatrikke läbi näha. Alustatakse paanikahoogude tegeliku olemuse kirjeldamisest, et saaksite kõrvaltvaataja pilgu abil aimu oma sisemistest protsessidest. Dr Carbonell selgitab ka, miks on piinlikkustunne ja paanikahoogude varjamine problemaatiline ning kuidas saladuse hoidmise lõksust samm-sammult väljuda. Detailselt on seletatud lahti erinevad foobiad alates autosõidust klaustrofoobiani välja. Et tegu on praktilise käsiraamatuga, saadavad teid tervenemise teel mõistagi näpunäited, harjutused ja tervenemist toetavad eneserefleksiooni küsimustikud.

„See raamat mitte ainult ei räägi sellest, mis on ärevus, foobia ja paanika, vaid annab üksikasjalikud juhtnöörid, kuidas ärevusest välja tulla. Ärevus, kui ta on kõrgel tasemel, on ebameeldiv tunne ja me ei taha seda tunda. Meis vallandub vastupanu sellele kogemusele, mistõttu reageerime vaistlikul moel ‒ see teeb aga asjad vaid hullemaks. Kuidas näha läbi paanikatrikk? Paradoksaalsel kombel tuleb selleks lähtuda vastandite reeglist ehk teha midagi, mida sa automaatselt ei teeks. Näiteks kohtuda teadlikult sellega, mida kardad, ja jääda ärevuse sümptomeid vaatlema seniks, kuni need vaibuvad. Rajanedes uusimal psühholoogiateadusel, näitab raamat lugejale kätte tee ärevuse ja paanika nõiaringist välja. Soovituslik lugemine kõigile, kelle elus on ärevus probleemiks.“

Helena Väljaste, psühholoog ja teadveloleku õpetaja

 

Sisukord

Eessõna ......................................................................................................  7

            Sissejuhatus .................................................................................  11

Esimene osa. Triki paljastamine ...........................................  15

      1.   Paanikahoog .................................................................................  17

      2.   Paanikohoogude tegelik olemus................................................... 31

      3.   Kuidas paanika teiega trikitab .....................................................  41

      4.   Turvakäitumine: hunt lambanahas ..............................................  59

      5.   Tugiisikud ....................................................................................  71

      6.   Paanikahoo osadeks võtmine: tähelepanelik vaatleja .................  77

      7.   Paanikatsükkel..............................................................................  89

Teine osa. Ettevalmistused taastumiseks ............................ 113

      8.   Varjamisest ja häbist vabanemine............................................. 115

      9.   Kõhuhingamine .........................................................................  127

    10.   Vastandite reegel .......................................................................  135

    11.   Teadveloleku meditatsioon........................................................ 141

    12.   Enesekontrolli kaotamine ..........................................................  147

    13.   Suhtumine hirmutavatesse mõtetesse .......................................  153

    14.   Eksponeerimisteraapia ..............................................................  165

Kolmas osa. Eksponeerimise harjutamine........................... 175

    15.   Mida teha paanikahoo korral...................................................... 177

    16.   Paanikapäevik............................................................................. 191

    17.   Ootusärevus................................................................................ 197

    18.   Eksponeerimiskava loomine...................................................... 207

 

Neljas osa. Märkmed sagedaste foobiate kohta................... 219

    19.   Lendamine.................................................................................. 221

    20.   Avalik esinemine........................................................................ 235

    21.   Autojuhtimine............................................................................. 247

    22.   Liftid ..........................................................................................  257

    23.   Sotsiaalne ärevus........................................................................ 263

    24.   Emetofoobia............................................................................... 273

    25.   Terviseärevus ja haigusehirm.................................................... 279

    26.   Agorafoobia ja klaustrofoobia ..................................................  289

 

Viies osa. Paanika­hoogudega seotud
lisaprobleemidega toimetulek............................................... 297

    27.   Paanika pimedal ajal .................................................................  299

    28.   Depersonalisatsioon ja derealisatsioon .....................................  305

    29.   Higistamine ja ärevus ................................................................  311

 

            Postscriptum ..............................................................................  325

            Autorist........................................................................................ 326

            Allikad........................................................................................ 327

Terviseraamatute klubi

Tahad ju olla terve, edukas ja õnnelik? Terviseraamatute klubi valikus on teaduspõhised raamatud psühholoogiast ning füüsilisest ja vaimsest tervisest – kõigest, mida tuleks teada ja teha enda või lähedaste heaolu edendamiseks.

Klubiliikmetele on kuu raamat 20% soodsam ning kõik teised terviseraamatud alati -10%.

  • Aastas ilmub terviseraamatute klubis 11 hoolikalt valitud, teaduspõhist ja usaldusväärset raamatut tervise teemadel. Neid raamatuid on soovitanud Eesti arstid, psühholoogid ja eksperdid.
  • Raamatutest leiad ladusalt loetavad soovitused ja meetodid oma tervise edendamiseks ning töö- või eraelu paremaks korraldamiseks.
  • Liikmena saad kuulata harivaid taskuhäälingusaateid, kus eksperdid arutlevad raamatutes käsitletud teemadel.
  • Klubiga liitumine ei kohusta sind raamatuid ostma. Sa kuulud meie meililisti ning saad huvitavat infot selle kohta, kuidas teha oma elus positiivseid muudatusi ja kanda enda eest hoolt!
Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga
Paanikahood. Käsiraamat

Paanikahood. Käsiraamat

David Carbonell
Üksikasjalik tegevuskava paanika seljatamiseks
Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Ehkki paanikahoogude all kannatab väga suur hulk inimesi, võib teile tunduda, et olete oma murega üksi. See on aga tõest kaugel. Kui teil esineb kroonilisi paanikahooge, foobiaid või ärevust või kui soovite aidata oma lähedast, võite sellest raamatust leida abi ja tuge. Vastupidiselt levinud arvamusele on paanikahood ravitavad ning neist on võimalik vabaneda – enamasti ilma ravimite abita. Tihti kipuvad käsiraamatud olema liiga akadeemilise sõnakasutusega ja keskenduvad probleemi teoreetilisele tasandile, selle asemel et pakkuda praktilisi näpunäiteid ja õpetada konkreetse seisundiga toime tulema. Dr Carbonelli käsiraamatu täiendatud väljaanne tugineb kõige uuematele ja usaldusväärsematele teaduslikele meetoditele, mida kasutatakse ärevushäirete, depressiooni ja obsessiiv-kompulsiivsete häirete ravis.

Paanikahood mängivad meie peal trikke, pannes meid hirmust või alandusest loobuma tegevustest, mis meile varem rõõmu pakkusid. Mis veel hullem, need nn paanikatrikid panevad meid toimima nii, et probleem üha süveneb, selle asemel et pöörduda paremuse poole. Raamat keskendubki sellele, kuidas taolisi paanikatrikke läbi näha. Alustatakse paanikahoogude tegeliku olemuse kirjeldamisest, et saaksite kõrvaltvaataja pilgu abil aimu oma sisemistest protsessidest. Dr Carbonell selgitab ka, miks on piinlikkustunne ja paanikahoogude varjamine problemaatiline ning kuidas saladuse hoidmise lõksust samm-sammult väljuda. Detailselt on seletatud lahti erinevad foobiad alates autosõidust klaustrofoobiani välja. Et tegu on praktilise käsiraamatuga, saadavad teid tervenemise teel mõistagi näpunäited, harjutused ja tervenemist toetavad eneserefleksiooni küsimustikud.

„See raamat mitte ainult ei räägi sellest, mis on ärevus, foobia ja paanika, vaid annab üksikasjalikud juhtnöörid, kuidas ärevusest välja tulla. Ärevus, kui ta on kõrgel tasemel, on ebameeldiv tunne ja me ei taha seda tunda. Meis vallandub vastupanu sellele kogemusele, mistõttu reageerime vaistlikul moel ‒ see teeb aga asjad vaid hullemaks. Kuidas näha läbi paanikatrikk? Paradoksaalsel kombel tuleb selleks lähtuda vastandite reeglist ehk teha midagi, mida sa automaatselt ei teeks. Näiteks kohtuda teadlikult sellega, mida kardad, ja jääda ärevuse sümptomeid vaatlema seniks, kuni need vaibuvad. Rajanedes uusimal psühholoogiateadusel, näitab raamat lugejale kätte tee ärevuse ja paanika nõiaringist välja. Soovituslik lugemine kõigile, kelle elus on ärevus probleemiks.“

Helena Väljaste, psühholoog ja teadveloleku õpetaja

 

Lisainfo

David Carbonell
Lehekülgi: 328
Ilmub: 20.11.2023
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Eessõna ......................................................................................................  7

            Sissejuhatus .................................................................................  11

Esimene osa. Triki paljastamine ...........................................  15

      1.   Paanikahoog .................................................................................  17

      2.   Paanikohoogude tegelik olemus................................................... 31

      3.   Kuidas paanika teiega trikitab .....................................................  41

      4.   Turvakäitumine: hunt lambanahas ..............................................  59

      5.   Tugiisikud ....................................................................................  71

      6.   Paanikahoo osadeks võtmine: tähelepanelik vaatleja .................  77

      7.   Paanikatsükkel..............................................................................  89

Teine osa. Ettevalmistused taastumiseks ............................ 113

      8.   Varjamisest ja häbist vabanemine............................................. 115

      9.   Kõhuhingamine .........................................................................  127

    10.   Vastandite reegel .......................................................................  135

    11.   Teadveloleku meditatsioon........................................................ 141

    12.   Enesekontrolli kaotamine ..........................................................  147

    13.   Suhtumine hirmutavatesse mõtetesse .......................................  153

    14.   Eksponeerimisteraapia ..............................................................  165

Kolmas osa. Eksponeerimise harjutamine........................... 175

    15.   Mida teha paanikahoo korral...................................................... 177

    16.   Paanikapäevik............................................................................. 191

    17.   Ootusärevus................................................................................ 197

    18.   Eksponeerimiskava loomine...................................................... 207

 

Neljas osa. Märkmed sagedaste foobiate kohta................... 219

    19.   Lendamine.................................................................................. 221

    20.   Avalik esinemine........................................................................ 235

    21.   Autojuhtimine............................................................................. 247

    22.   Liftid ..........................................................................................  257

    23.   Sotsiaalne ärevus........................................................................ 263

    24.   Emetofoobia............................................................................... 273

    25.   Terviseärevus ja haigusehirm.................................................... 279

    26.   Agorafoobia ja klaustrofoobia ..................................................  289

 

Viies osa. Paanika­hoogudega seotud
lisaprobleemidega toimetulek............................................... 297

    27.   Paanika pimedal ajal .................................................................  299

    28.   Depersonalisatsioon ja derealisatsioon .....................................  305

    29.   Higistamine ja ärevus ................................................................  311

 

            Postscriptum ..............................................................................  325

            Autorist........................................................................................ 326

            Allikad........................................................................................ 327

Terviseraamatute klubi

Tahad ju olla terve, edukas ja õnnelik? Terviseraamatute klubi valikus on teaduspõhised raamatud psühholoogiast ning füüsilisest ja vaimsest tervisest – kõigest, mida tuleks teada ja teha enda või lähedaste heaolu edendamiseks.

Klubiliikmetele on kuu raamat 20% soodsam ning kõik teised terviseraamatud alati -10%.

  • Aastas ilmub terviseraamatute klubis 11 hoolikalt valitud, teaduspõhist ja usaldusväärset raamatut tervise teemadel. Neid raamatuid on soovitanud Eesti arstid, psühholoogid ja eksperdid.
  • Raamatutest leiad ladusalt loetavad soovitused ja meetodid oma tervise edendamiseks ning töö- või eraelu paremaks korraldamiseks.
  • Liikmena saad kuulata harivaid taskuhäälingusaateid, kus eksperdid arutlevad raamatutes käsitletud teemadel.
  • Klubiga liitumine ei kohusta sind raamatuid ostma. Sa kuulud meie meililisti ning saad huvitavat infot selle kohta, kuidas teha oma elus positiivseid muudatusi ja kanda enda eest hoolt!
© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]