Reklaamitrikk 1.5

Nüüd tõesti kõik, mida reklaamist teadma pead

Reklaamitrikk 1.5
Kent Raju
Lehekülgi: 296
Ilmub: 15.10.2019
Kirjastus: Äripäev

Mis imeloom see reklaam siis õigupoolest on? Kui tellijad on surmkindlad, et tegemist on nende unikaalse toote või teenuse imetabaseid võimeid avava infoga, mis päästab pimeduses piinlevad tarbijad, siis viimased kipuvad enamasti arvama, et sellesse loiku ei tahaks küll nüüd kummikuteta taas astuda. Kuidas teha reklaami nii, et sellest tunneksid ühtmoodi rõõmu ja kasu nii tellija kui ka tarbija, seda õpetab ligi 20-aastase reklaamiäri kooliga Kent Raju raamatus „Reklaamitrikk 1.5“.

Tegelikult pole see teps mitte esimene kord, kui Raju on võtnud nõuks reklaamiäri telgitaguseid avada. Paraku tabas aga ligi kümme aastat tagasi ilmunud „Reklaamitrikki“ tüüpiline menuki saatus – kogu tiraaž haihtus raamatulettidelt kui soojad saiad linna kõige popimas pagariäris, jättes aegalasemad huvilised tühjade pihkudega.

Kuna janu reklaamiteadmiste vastu pole aastatega raugenud, ei jäänud Rajul muud üle, kui esmatrükile korrigeerival pilgul otsa vaadata ning aegunud mõtted ja näited värsketega asendada. Varasemast rohkem tähelepanu on jagunud ka digitaalsele turundusele ning SEO-le – müstiline akronüüm, mis lipsab iga teise teadliku huulilt, kuid mille sisu suudavad vähesed mõista, ammugi rakendada.

„Reklaamitrikk 1.5“ vaatab reklaamiärile otsa kümnest eri küljest. Olgu tegu algaja või edasijõudnuga, nõudliku kliendi või usina reklaamimeistriga, vajalikku infot ning muhedaid kilde leiab siit iga lugeja. Raamat võtab ausal ning värvikal moel kokku kõik selle, mida peab üks erudeeritud inimene reklaamiärist teadma. Muu hulgas ka selle:

  • milline on hea ning mõjus reklaam
  • mida kujutab endast meediaplaneerimine ja tootedisain
  • milline on tõhus digiturundus ja SEO
  • milline on reklaamiagentuuri hingeelu
  • kes on reklaamiäris sinu peamised partnerid

 

Autorist

Kent Raju on 20-aastase kogemusega turunduspraktik ja koolitaja ning reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht ja partner. Lisaks raamatule „Reklaamitrikile 1.5“ on Raju sulest ilmunud ka ulmekomöödia „Tuntud Universum: Kadunud Maa“.

Sisukord

EESSÕNA 7

Miks ma kirjutasin esimese Reklaamitriki raamatu 7

Miks ma kirjutasin teise Reklaamitriki raamatu 8

 

TAUSTAKS 9

Mis on reklaam? 9

Mis ei ole reklaam? 10

Ajaloonurk 11

 

KUIDAS TEHA HEAD REKLAAMI 28

Kas reklaam mõjub? 33

 

REKLAAMIDE TÜÜBID 44

Infomercial 45

Surrogaatreklaam 46

Tootepaigutus (product placement) 48

Testimonial 50

Ristturundus ehk cross-promotion 51

Šokireklaam 51

Viirusturundus 53

Sündmusturundus 54

PR (public relations) ehk suhtekorraldus 56

Sisuturundus 58

Sotsiaalreklaam 61

Poliitreklaam 65

Sihtkohaturundus 68

 

REKLAAMIKANALID 75

Trükireklaam 76

Välireklaam 77

Otsepostitus 78

Telereklaam 84

Raadioreklaam 87

Internetiturundus 89

Reklaamkingitused 98

Kõige parem meediakanal 104

 

ASJAD, MIDA REKLAAMI TEHES TEADMA PEAD 105

Brief 105

Sihtgrupid 110

Tähtajad 117

Sõnumi koostamine 119

Pilt 121

Muusika 130

Pangad 131

Huumor reklaamis 134

Paljad naised 136

Meediaplaneerimine 138

Tarbijakaitse 140

Tootedisain 142

Sõda poodides 145

Ühtsuse hoidmine 148

Hüüdlaused ehk sloganid 157

Logo disainimine 159

 

MIS ON TURUNDUS 167

 

ELU REKLAAMIAGENTUURIS 181

Kuidas reklaamiagentuuri tööle saada? 181

Erinevad tüübid agentuuris 188

Üldlevinumad ametid reklaamiagentuuris 192

Karjäär reklaamiagentuuris 201

Koormus reklaamiagentuuris 202

Palgad reklaamiagentuuris 203

Koolitused 205

Erinevad klientide tüübid 206

Hanked ja konkursid 217

Hinnakujundus agentuurides 222

Kust tulevad head ideed? 225

Ideede müümine 230

Kett 235

Klientide leidmine 238

Töö tellimine 238

 

EESTI JA MAAILM 240

 

PARTNERID 242

Trükikojad 243

Stuudiod 247

Konkurendid 251

 

PERSONALI VOOLAVUS 254

NAISED JA MEHED 255

AUHINNAD 257

KRIISIAEG 259

MIKS ON REKLAAMIAGENTUURIS HEA TÖÖTADA 264

LÕPPSÕNA 268

ERITI SALAJANE SEO KÄSIRAAMAT 270

Arvustused

MARK EIKNERHavas Baltikumi juht
„Soovitan seda raamatut kindlasti lugeda. Siit saad tervikliku ülevaate, mis sind päriselt ees ootab, ning kasulikke nõuandeid, kuidas oma töösuhteid sujuvalt korraldada. Staažikaid praktikuid ootab aga ees lõbus ja värskendav lugemine sellest, kui keerulises maailmas sa tegelikult hakkama saad.“
URMAS LILLEORGDivisioni juht, 30 aastat loovettevõtluses
„Pikaajalise kogemusega praktiku mõnusalt, humoorikalt, voolavalt ja ausalt kirjutatud raamat reklaamiärist. Raamatu ridadele ja nende vahele on Kent mõnuga insaideri vürtsi lisanud. Soovitan lugeda, sest olen üsna kindel, et ükski teine eestlane sellist raamatut reklaamiärist ei kirjutaks.“

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Paberraamat
TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga
Reklaamitrikk 1.5

Reklaamitrikk 1.5

Kent Raju
Nüüd tõesti kõik, mida reklaamist teadma pead
Tellimine
Paberraamat
TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Mis imeloom see reklaam siis õigupoolest on? Kui tellijad on surmkindlad, et tegemist on nende unikaalse toote või teenuse imetabaseid võimeid avava infoga, mis päästab pimeduses piinlevad tarbijad, siis viimased kipuvad enamasti arvama, et sellesse loiku ei tahaks küll nüüd kummikuteta taas astuda. Kuidas teha reklaami nii, et sellest tunneksid ühtmoodi rõõmu ja kasu nii tellija kui ka tarbija, seda õpetab ligi 20-aastase reklaamiäri kooliga Kent Raju raamatus „Reklaamitrikk 1.5“.

Tegelikult pole see teps mitte esimene kord, kui Raju on võtnud nõuks reklaamiäri telgitaguseid avada. Paraku tabas aga ligi kümme aastat tagasi ilmunud „Reklaamitrikki“ tüüpiline menuki saatus – kogu tiraaž haihtus raamatulettidelt kui soojad saiad linna kõige popimas pagariäris, jättes aegalasemad huvilised tühjade pihkudega.

Kuna janu reklaamiteadmiste vastu pole aastatega raugenud, ei jäänud Rajul muud üle, kui esmatrükile korrigeerival pilgul otsa vaadata ning aegunud mõtted ja näited värsketega asendada. Varasemast rohkem tähelepanu on jagunud ka digitaalsele turundusele ning SEO-le – müstiline akronüüm, mis lipsab iga teise teadliku huulilt, kuid mille sisu suudavad vähesed mõista, ammugi rakendada.

„Reklaamitrikk 1.5“ vaatab reklaamiärile otsa kümnest eri küljest. Olgu tegu algaja või edasijõudnuga, nõudliku kliendi või usina reklaamimeistriga, vajalikku infot ning muhedaid kilde leiab siit iga lugeja. Raamat võtab ausal ning värvikal moel kokku kõik selle, mida peab üks erudeeritud inimene reklaamiärist teadma. Muu hulgas ka selle:

  • milline on hea ning mõjus reklaam
  • mida kujutab endast meediaplaneerimine ja tootedisain
  • milline on tõhus digiturundus ja SEO
  • milline on reklaamiagentuuri hingeelu
  • kes on reklaamiäris sinu peamised partnerid

 

Autorist

Kent Raju on 20-aastase kogemusega turunduspraktik ja koolitaja ning reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht ja partner. Lisaks raamatule „Reklaamitrikile 1.5“ on Raju sulest ilmunud ka ulmekomöödia „Tuntud Universum: Kadunud Maa“.

Lisainfo

Kent Raju
Lehekülgi: 296
Ilmub: 15.10.2019
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

EESSÕNA 7

Miks ma kirjutasin esimese Reklaamitriki raamatu 7

Miks ma kirjutasin teise Reklaamitriki raamatu 8

 

TAUSTAKS 9

Mis on reklaam? 9

Mis ei ole reklaam? 10

Ajaloonurk 11

 

KUIDAS TEHA HEAD REKLAAMI 28

Kas reklaam mõjub? 33

 

REKLAAMIDE TÜÜBID 44

Infomercial 45

Surrogaatreklaam 46

Tootepaigutus (product placement) 48

Testimonial 50

Ristturundus ehk cross-promotion 51

Šokireklaam 51

Viirusturundus 53

Sündmusturundus 54

PR (public relations) ehk suhtekorraldus 56

Sisuturundus 58

Sotsiaalreklaam 61

Poliitreklaam 65

Sihtkohaturundus 68

 

REKLAAMIKANALID 75

Trükireklaam 76

Välireklaam 77

Otsepostitus 78

Telereklaam 84

Raadioreklaam 87

Internetiturundus 89

Reklaamkingitused 98

Kõige parem meediakanal 104

 

ASJAD, MIDA REKLAAMI TEHES TEADMA PEAD 105

Brief 105

Sihtgrupid 110

Tähtajad 117

Sõnumi koostamine 119

Pilt 121

Muusika 130

Pangad 131

Huumor reklaamis 134

Paljad naised 136

Meediaplaneerimine 138

Tarbijakaitse 140

Tootedisain 142

Sõda poodides 145

Ühtsuse hoidmine 148

Hüüdlaused ehk sloganid 157

Logo disainimine 159

 

MIS ON TURUNDUS 167

 

ELU REKLAAMIAGENTUURIS 181

Kuidas reklaamiagentuuri tööle saada? 181

Erinevad tüübid agentuuris 188

Üldlevinumad ametid reklaamiagentuuris 192

Karjäär reklaamiagentuuris 201

Koormus reklaamiagentuuris 202

Palgad reklaamiagentuuris 203

Koolitused 205

Erinevad klientide tüübid 206

Hanked ja konkursid 217

Hinnakujundus agentuurides 222

Kust tulevad head ideed? 225

Ideede müümine 230

Kett 235

Klientide leidmine 238

Töö tellimine 238

 

EESTI JA MAAILM 240

 

PARTNERID 242

Trükikojad 243

Stuudiod 247

Konkurendid 251

 

PERSONALI VOOLAVUS 254

NAISED JA MEHED 255

AUHINNAD 257

KRIISIAEG 259

MIKS ON REKLAAMIAGENTUURIS HEA TÖÖTADA 264

LÕPPSÕNA 268

ERITI SALAJANE SEO KÄSIRAAMAT 270

Arvustused (2)

MARK EIKNERHavas Baltikumi juht
„Soovitan seda raamatut kindlasti lugeda. Siit saad tervikliku ülevaate, mis sind päriselt ees ootab, ning kasulikke nõuandeid, kuidas oma töösuhteid sujuvalt korraldada. Staažikaid praktikuid ootab aga ees lõbus ja värskendav lugemine sellest, kui keerulises maailmas sa tegelikult hakkama saad.“
URMAS LILLEORGDivisioni juht, 30 aastat loovettevõtluses
„Pikaajalise kogemusega praktiku mõnusalt, humoorikalt, voolavalt ja ausalt kirjutatud raamat reklaamiärist. Raamatu ridadele ja nende vahele on Kent mõnuga insaideri vürtsi lisanud. Soovitan lugeda, sest olen üsna kindel, et ükski teine eestlane sellist raamatut reklaamiärist ei kirjutaks.“

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]