Reklaamitrikk 1.5
Nüüd tõesti kõik, mida reklaamist teadma pead
Mis imeloom see reklaam siis õigupoolest on? Kui tellijad on surmkindlad, et tegemist on nende unikaalse toote või teenuse imetabaseid võimeid avava infoga, mis päästab pimeduses piinlevad tarbijad, siis viimased kipuvad enamasti arvama, et sellesse loiku ei tahaks küll nüüd kummikuteta taas astuda. Kuidas teha reklaami nii, et sellest tunneksid ühtmoodi rõõmu ja kasu nii tellija kui ka tarbija, seda õpetab ligi 20-aastase reklaamiäri kooliga Kent Raju raamatus „Reklaamitrikk 1.5“.
Tegelikult pole see teps mitte esimene kord, kui Raju on võtnud nõuks reklaamiäri telgitaguseid avada. Paraku tabas aga ligi kümme aastat tagasi ilmunud „Reklaamitrikki“ tüüpiline menuki saatus – kogu tiraaž haihtus raamatulettidelt kui soojad saiad linna kõige popimas pagariäris, jättes aegalasemad huvilised tühjade pihkudega.
Kuna janu reklaamiteadmiste vastu pole aastatega raugenud, ei jäänud Rajul muud üle, kui esmatrükile korrigeerival pilgul otsa vaadata ning aegunud mõtted ja näited värsketega asendada. Varasemast rohkem tähelepanu on jagunud ka digitaalsele turundusele ning SEO-le – müstiline akronüüm, mis lipsab iga teise teadliku huulilt, kuid mille sisu suudavad vähesed mõista, ammugi rakendada.
„Reklaamitrikk 1.5“ vaatab reklaamiärile otsa kümnest eri küljest. Olgu tegu algaja või edasijõudnuga, nõudliku kliendi või usina reklaamimeistriga, vajalikku infot ning muhedaid kilde leiab siit iga lugeja. Raamat võtab ausal ning värvikal moel kokku kõik selle, mida peab üks erudeeritud inimene reklaamiärist teadma. Muu hulgas ka selle:
- milline on hea ning mõjus reklaam
- mida kujutab endast meediaplaneerimine ja tootedisain
- milline on tõhus digiturundus ja SEO
- milline on reklaamiagentuuri hingeelu
- kes on reklaamiäris sinu peamised partnerid
Autorist
Kent Raju on 20-aastase kogemusega turunduspraktik ja koolitaja ning reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht ja partner. Lisaks raamatule „Reklaamitrikile 1.5“ on Raju sulest ilmunud ka ulmekomöödia „Tuntud Universum: Kadunud Maa“.
Sisukord
EESSÕNA 7
Miks ma kirjutasin esimese Reklaamitriki raamatu 7
Miks ma kirjutasin teise Reklaamitriki raamatu 8
TAUSTAKS 9
Mis on reklaam? 9
Mis ei ole reklaam? 10
Ajaloonurk 11
KUIDAS TEHA HEAD REKLAAMI 28
Kas reklaam mõjub? 33
REKLAAMIDE TÜÜBID 44
Infomercial 45
Surrogaatreklaam 46
Tootepaigutus (product placement) 48
Testimonial 50
Ristturundus ehk cross-promotion 51
Šokireklaam 51
Viirusturundus 53
Sündmusturundus 54
PR (public relations) ehk suhtekorraldus 56
Sisuturundus 58
Sotsiaalreklaam 61
Poliitreklaam 65
Sihtkohaturundus 68
REKLAAMIKANALID 75
Trükireklaam 76
Välireklaam 77
Otsepostitus 78
Telereklaam 84
Raadioreklaam 87
Internetiturundus 89
Reklaamkingitused 98
Kõige parem meediakanal 104
ASJAD, MIDA REKLAAMI TEHES TEADMA PEAD 105
Brief 105
Sihtgrupid 110
Tähtajad 117
Sõnumi koostamine 119
Pilt 121
Muusika 130
Pangad 131
Huumor reklaamis 134
Paljad naised 136
Meediaplaneerimine 138
Tarbijakaitse 140
Tootedisain 142
Sõda poodides 145
Ühtsuse hoidmine 148
Hüüdlaused ehk sloganid 157
Logo disainimine 159
MIS ON TURUNDUS 167
ELU REKLAAMIAGENTUURIS 181
Kuidas reklaamiagentuuri tööle saada? 181
Erinevad tüübid agentuuris 188
Üldlevinumad ametid reklaamiagentuuris 192
Karjäär reklaamiagentuuris 201
Koormus reklaamiagentuuris 202
Palgad reklaamiagentuuris 203
Koolitused 205
Erinevad klientide tüübid 206
Hanked ja konkursid 217
Hinnakujundus agentuurides 222
Kust tulevad head ideed? 225
Ideede müümine 230
Kett 235
Klientide leidmine 238
Töö tellimine 238
EESTI JA MAAILM 240
PARTNERID 242
Trükikojad 243
Stuudiod 247
Konkurendid 251
PERSONALI VOOLAVUS 254
NAISED JA MEHED 255
AUHINNAD 257
KRIISIAEG 259
MIKS ON REKLAAMIAGENTUURIS HEA TÖÖTADA 264
LÕPPSÕNA 268
ERITI SALAJANE SEO KÄSIRAAMAT 270
Arvustused
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Reklaamitrikk 1.5
Kirjeldus
Mis imeloom see reklaam siis õigupoolest on? Kui tellijad on surmkindlad, et tegemist on nende unikaalse toote või teenuse imetabaseid võimeid avava infoga, mis päästab pimeduses piinlevad tarbijad, siis viimased kipuvad enamasti arvama, et sellesse loiku ei tahaks küll nüüd kummikuteta taas astuda. Kuidas teha reklaami nii, et sellest tunneksid ühtmoodi rõõmu ja kasu nii tellija kui ka tarbija, seda õpetab ligi 20-aastase reklaamiäri kooliga Kent Raju raamatus „Reklaamitrikk 1.5“.
Tegelikult pole see teps mitte esimene kord, kui Raju on võtnud nõuks reklaamiäri telgitaguseid avada. Paraku tabas aga ligi kümme aastat tagasi ilmunud „Reklaamitrikki“ tüüpiline menuki saatus – kogu tiraaž haihtus raamatulettidelt kui soojad saiad linna kõige popimas pagariäris, jättes aegalasemad huvilised tühjade pihkudega.
Kuna janu reklaamiteadmiste vastu pole aastatega raugenud, ei jäänud Rajul muud üle, kui esmatrükile korrigeerival pilgul otsa vaadata ning aegunud mõtted ja näited värsketega asendada. Varasemast rohkem tähelepanu on jagunud ka digitaalsele turundusele ning SEO-le – müstiline akronüüm, mis lipsab iga teise teadliku huulilt, kuid mille sisu suudavad vähesed mõista, ammugi rakendada.
„Reklaamitrikk 1.5“ vaatab reklaamiärile otsa kümnest eri küljest. Olgu tegu algaja või edasijõudnuga, nõudliku kliendi või usina reklaamimeistriga, vajalikku infot ning muhedaid kilde leiab siit iga lugeja. Raamat võtab ausal ning värvikal moel kokku kõik selle, mida peab üks erudeeritud inimene reklaamiärist teadma. Muu hulgas ka selle:
- milline on hea ning mõjus reklaam
- mida kujutab endast meediaplaneerimine ja tootedisain
- milline on tõhus digiturundus ja SEO
- milline on reklaamiagentuuri hingeelu
- kes on reklaamiäris sinu peamised partnerid
Autorist
Kent Raju on 20-aastase kogemusega turunduspraktik ja koolitaja ning reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht ja partner. Lisaks raamatule „Reklaamitrikile 1.5“ on Raju sulest ilmunud ka ulmekomöödia „Tuntud Universum: Kadunud Maa“.
Lisainfo
Sisukord
EESSÕNA 7
Miks ma kirjutasin esimese Reklaamitriki raamatu 7
Miks ma kirjutasin teise Reklaamitriki raamatu 8
TAUSTAKS 9
Mis on reklaam? 9
Mis ei ole reklaam? 10
Ajaloonurk 11
KUIDAS TEHA HEAD REKLAAMI 28
Kas reklaam mõjub? 33
REKLAAMIDE TÜÜBID 44
Infomercial 45
Surrogaatreklaam 46
Tootepaigutus (product placement) 48
Testimonial 50
Ristturundus ehk cross-promotion 51
Šokireklaam 51
Viirusturundus 53
Sündmusturundus 54
PR (public relations) ehk suhtekorraldus 56
Sisuturundus 58
Sotsiaalreklaam 61
Poliitreklaam 65
Sihtkohaturundus 68
REKLAAMIKANALID 75
Trükireklaam 76
Välireklaam 77
Otsepostitus 78
Telereklaam 84
Raadioreklaam 87
Internetiturundus 89
Reklaamkingitused 98
Kõige parem meediakanal 104
ASJAD, MIDA REKLAAMI TEHES TEADMA PEAD 105
Brief 105
Sihtgrupid 110
Tähtajad 117
Sõnumi koostamine 119
Pilt 121
Muusika 130
Pangad 131
Huumor reklaamis 134
Paljad naised 136
Meediaplaneerimine 138
Tarbijakaitse 140
Tootedisain 142
Sõda poodides 145
Ühtsuse hoidmine 148
Hüüdlaused ehk sloganid 157
Logo disainimine 159
MIS ON TURUNDUS 167
ELU REKLAAMIAGENTUURIS 181
Kuidas reklaamiagentuuri tööle saada? 181
Erinevad tüübid agentuuris 188
Üldlevinumad ametid reklaamiagentuuris 192
Karjäär reklaamiagentuuris 201
Koormus reklaamiagentuuris 202
Palgad reklaamiagentuuris 203
Koolitused 205
Erinevad klientide tüübid 206
Hanked ja konkursid 217
Hinnakujundus agentuurides 222
Kust tulevad head ideed? 225
Ideede müümine 230
Kett 235
Klientide leidmine 238
Töö tellimine 238
EESTI JA MAAILM 240
PARTNERID 242
Trükikojad 243
Stuudiod 247
Konkurendid 251
PERSONALI VOOLAVUS 254
NAISED JA MEHED 255
AUHINNAD 257
KRIISIAEG 259
MIKS ON REKLAAMIAGENTUURIS HEA TÖÖTADA 264
LÕPPSÕNA 268
ERITI SALAJANE SEO KÄSIRAAMAT 270
Arvustused (2)
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.